Hvilket selskab sælger bedst og billigt bredbånd

som en forbruger er det altid rart at vide, hvilket produkt der er bedst og billigt.
ligesom det er rart at vide, om det er jordbærerne fra norge eller fra sicilien, der er bedst og billigt – eller måske bare en af tingene – når man går ind i et supermarked som føtex lørdag formiddag og burde handle ind til aftenens dessert.
og der gælder det samme med internet; vi forbrugere vil gerne vide, hvad hvilket selskab der sælger bedst og billigt bredbånd.

for at finde ud af hvilket selskab, der sælger bedst og billigt bredbånd, kunne man jo feks. lave en brugerundersøgelses på sit studie eller sin arbejdsplads og se, hvilket selskab mennesker har og hvor meget de afregner for det.
en anden mulighed er at google ”billigt bredbånd” og se, hvad der kommer op.
det giver 27.400 resultater, så derfra er det bare at komme i gang med at jævnføre og beslutte sig. det selskab, der vinder, bliver således det selskab der har bedst og billigt bredbånd.

hvordan det i virkeligheden forholder sig med bedst og billigt bredbånd

virkeligheden er dog, at man virkelig ikke rigtig kan bruge ovenstående model. lige så snart man har to selskaber, der konkurrerer med hinanden om at sælge bedst og billigt bredbånd, er det i grunden svært at svare på, hvilket selskab der vinder.
de to selskaber vil blive ved med at lave nye og bedre tilbud for at overgå det andet selskab, og det stopper først, når et af selskaberne går konkurs, fordi omkostningerne er blevet for lille i forhold til udbyttet. sådan fungerer det også med udbydere af internet. den eneste markante forskel er, at der slet ikke kun er to, men enormt mange adskillige selskaber der udbyder bredbånd, og derfor er der endnu større konkurrence.